Toimitusehdot

Toimitusehdot, voimassa 1.12.2020 alkaen

1. Yleiset ehdot
Hyvänmielen Kahvikauppa on Orava-Yhtiöt Oy:n (y-tunnus 2905702-7) verkkokauppa. Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Orava-Yhtiöt Oy:n ja sen asiakkaiden välillä verkkokauppasovelluksen välityksellä tapahtuvassa kaupassa. 

Orava-Yhtiöillä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa hyvanmielenkahvikauppa.fi verkkosivuilla.

Orava-Yhtiöt Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Yritys on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. Suostumus henkilötietojen käsittelyyn
Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Hyvänmielen Kahvikaupan välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Orava-Yhtiöt Oy ei ole vastuussa asiakkaan antamien virheellisten tietojen kuten väärän osoitteen aiheuttamasta haitasta. Mikäli tuotetta ei voida toimittaa perille virheellisten tilaustietojen vuoksi, Orava-Yhtiöt ei palauta tuotteen hintaa asiakkaalle, eikä korvaa asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutunutta vahinkoa. Tilaukselle on tällöin mahdollista tilata uusi kuljetus liikkeemme kautta asiakkaan kustannuksella.

Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Orava-Yhtiöt Oy:n -asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Yrityksellä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä hyvanmielenkahvi.fi -verkkosivustolla.

3. Tuotteiden hinnat
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulut lisätään lopulliseen ostosummaan. Orava-Yhtiöt Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.

4. Tilaaminen
Verkkokaupan kautta tapahtuvan tilauksen yhteydessä sitova kauppasopimus syntyy, kun Orava-Yhtiöiden verkkokauppa on vahvistanut tilauksen. 

5. Maksaminen
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

6. Toimitus ja toimitusaika
Verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen. Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä.

Tuotteet valmistetaan paahtimolla perjantaista tiistaihin, jonka jälkeen ne toimitetaan. Tuotteet tulee tilata edellisen viikon torstaina, jotta toimitus voidaan toteuttaa seuraavan viikon aikana. Mikäli tuotteet tilataan torstain jälkeisinä päivinä, siirtyy toimitus viikolla eteenpäin valmistusketjun vuoksi.

Orava-Yhtiöt ei vastaa kuljetusyhtiötä kohdanneista esteistä kuljetuksessa. Tilaus toimitetaan force majeure -varauksin (lakko, toimitusvaikeudet, tuotannolliset häiriöt, henkilökunnan sairastuminen ym.). Emme suorita hyvitystä ylivoimaisen esteen takia toimittamatta jääneestä tuotteesta. Mikäli jotakin tilattua tuotetta ei ole saatavilla, pidätämme oikeuden kaupan perumiseen ja palautamme asiakkaalle tämän tekemän maksun. Suoritamme palautuksen asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa.

7. Vaihto- ja palautusoikeus
Jos tuotteessa on laatuvirhe, se voidaan palauttaa. Reklamaatio tulee tehdä ennen tuotteen palautusta. Reklamaation yhteydessä tulee ilmoittaa tuotteen nimi, virhe ja yhteystietosi. Tuote voidaan myös vaihtaa vastaavaan toiseen tuotteeseen.

Asiakas voi palauttaa avaamattoman tuotteen viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Palautuskustannuksista vastaa asiakas. Tuote tulee palauttaa hyvin pakattuna, jotta se on jälleenmyyntikelpoinen. Palautuksista tulee olla yhteydessä etukäteen sähköpostitse info@hyvanmielenkahvikauppa.fi. Suoritamme palautuksen asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

Mikäli lähettämämme tuote on väärä tai vahingoittunut, otathan välittömästi yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse, jotta voimme sopia virheen korvaamisesta. Kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista tulee asiakkaan olla yhteydessä myös kuljetusyhtiöön.

 
 
 
 

Ota yhteyttä

Haluatko kuulla lisää kahvilaaduistamme? Oletko kiinnostunut oman brändikahvinne myymisestä osana hyvää tarkoitusta? Haluatko lisätietoja kahvipaahtimosta tai kahvilaatujen valmistamisesta? Mitä tahansa haluat tietääkään, ota yhteyttä, kysy lisää tai anna palautetta!

Hyvänmielen kahvi Instagramissa